راهنمای خرید هدست واقعیت مجازی VR
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
خبرهای پزشکی و سلامت ایران
پایگاه اطلاع رسانی خبری
سایت تفریحی و سرگرمی پیچک
سایت خبری و تفریحی و آموزش : پردیس سلامت
آخرين اخبار ايران و جهان
اطلاعات عمومی و اخبار : روبات سورنا
سایت تفریحی و سرگرمی
جدید ترین اخبار و مطالب حقوقی
سایت سرگرمی و تفریحی گیگر
بزرگترین مرجع دانلود فارسی زبانان
دانلود فیلم - دانلود آهنگ جدید
آخرین اخبار ایران و جهان : پرتال خبر
سایت تخصصی اطلاعات موبایل : اپ موبايل
جدیدترین و آخرین اخبار ورزشی
سرگرمی تفریحی
پرتال سرگرمی تفریحی جامع پارسی زبانان
اخبار جدید - اخبار ایران و جهان
جدیدترین اخبار دانلود | اونیکس فیلم
آپلود عکس رایگان
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

هدست های واقعیت مجازی دریچه ای به دنیای مجازی هستند که امروزه به دلیل توسعه بازی های مجازی و متاورس محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند. امروزه انواع مختلفی از هدفون ها وجود دارد که هر کدام ویژگی ها و ویژگی های خاص خود را دارند. بنابراین، با ارائه راهنمای خرید هدفون مجازی، قصد داریم تا ویژگی های مختلف هدفون پرفروش را بررسی کنیم و انواع هدفون های مجازی موجود در بازار را به مشتریان ارائه کنیم.

با توضیح تفاوت های مدل های مختلف هدست، کاربران می توانند تجربه خرید بهتر و ایده آلی داشته باشند و هدستی متناسب با نیاز و نوع استفاده خود خریداری کنند. اگر قصد خرید هدست واقعیت مجازی را دارید، ادامه این مقاله را از دست ندهید. بیشتر مردم نام هدست واقعیت مجازی یا هدست واقعیت مجازی را شنیده اند. اما با ویژگی ها و مشخصات این هدفون آشنایی ندارند. این دستگاه ها در واقع محصولاتی هستند که بر روی سر و چشمان کاربر قرار می گیرند و به او اجازه می دهند از طریق این محصول یک دنیای سه بعدی شبیه سازی شده را ببینند.

در واقع این دنیای شبیه سازی شده به صورت 360 درجه در اطراف کاربر قرار می گیرد و به او این حس را می دهد که مانند دنیای واقعی در این دنیا هستند و با چرخاندن سر می توانند نقاط مختلف این دنیا را رصد کنند. از آنجایی که تجربه واقعیت مجازی در گذشته مستلزم صرف هزینه نسبتاً زیادی بود، افراد کمی توانستند آن را تجربه کنند. خوشبختانه در چند سال اخیر هدست های ارزان و مناسبی به بازار عرضه شده است که برای عموم مردم مقرون به صرفه و در دسترس است و تعداد افرادی که واقعیت مجازی را تجربه کرده اند افزایش یافته است.

نکته ای که در اینجا قابل ذکر است این است که هرچه پول بیشتری برای خرید هدست واقعیت مجازی خرج کنید، هدست از امکانات و قابلیت های بیشتری پشتیبانی می کند و در نهایت کاربران از این هدست ها استفاده خواهند کرد، تجربه بهتری خواهند داشت، از هدست های واقعیت مجازی استفاده خواهند کرد.

اگر قصد خرید هدست واقعیت مجازی را دارید بهتر است با انواع هدست های VR موجود در بازار آشنا شوید تا بتوانید هدست واقعیت مجازی را به درستی انتخاب کنید. امروزه برندهای زیادی در حال تولید هدست های واقعیت مجازی هستند که از جمله آنها می توان به برندهای معروفی مانند HTC، سامسونگ و شیائومی اشاره کرد.

فروش هدفون های تولید و فروش این برندها بسیار بالا بوده و توانسته اند نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کنند. امروزه انواع مختلفی از هدست های واقعیت مجازی در بازار وجود دارد که معمولا در یکی از دسته بندی های زیر قرار می گیرند:

هدفون سیمی: هدفون سیمی یا سیمی محصولاتی هستند که از طریق کابل به کامپیوتر یا کنسول متصل می شوند. با استفاده از کابل مورد نظر، رایانه شخصی یا کنسول می تواند سیگنال های VR را به هدست ارسال کند تا آن سیگنال ها را در واقعیت مجازی از طریق هدست به کاربران نمایش دهد. هدست های سیمی را می توان بهترین و قوی ترین انواع هدست های VR موجود در بازار دانست و به همین دلیل این هدست ها درصد فروش بالایی در بین انواع هدست های واقعیت مجازی دارند.

نوعی واقعیت عملی

هدست بی سیم: همانطور که از نام این هدست پیداست، هدست های واقعیت مجازی بی سیم برای انتقال و دریافت اطلاعات با استفاده از امواج وای فای نیازی به اتصال بی سیم و کابل ندارند. یکی از مزیت های مهم هدفون های بی سیم این است که استفاده از آن ها محدود به طول کابل نیست که تجربه بهتری را برای کاربران فراهم کرده و دامنه تحرک بیشتری را به همراه داشته است. یکی از معایب هدست های سیمی نسبت به هدست های بی سیم قدرت پردازش کمتر آنهاست که می تواند باعث تاخیر و تاخیر در حین کار شود.

هدست های واقعیت مجازی برای گوشی ها: نوع سوم هدست های واقعیت مجازی، هدست های واقعیت مجازی برای گوشی های هوشمندی هستند که با گوشی ها کار می کنند. این هدفون از نظر عملکرد با هدفون های بی سیم و هدفون های سیمی متفاوت است، زیرا این هدفون به کامپیوتر یا کنسول متصل نمی شود، بلکه به گوشی های هوشمند متصل می شود. البته گوشی های هوشمند این هدفون را نمایش خواهند داد و پیکربندی دنیای مجازی از طریق گوشی های هوشمند انجام خواهد شد. هدست های واقعیت مجازی و تلفن های همراه نسبت به مدل های قبلی محدودتر هستند و این محدودیت بر نوع محتوای ارائه شده تأثیر می گذارد و سطح عملکرد هدست های رایانه و کنسول های بازی کافی نیست و نمی تواند محتوای پیچیده ای ارائه دهد. به همین دلیل است که هدست های واقعیت مجازی از ضعیف ترین و ارزان ترین هدست های موجود در بازار هستند.

انواع هدست واقعیت مجازی

پس از معرفی انواع هدست واقعیت مجازی، می خواهم مزایا و معایب هر یک از این هدست ها را توضیح دهم.

نکات مهم هنگام خرید هدست واقعیت مجازی:

پس از اینکه با انواع مختلف هدست های واقعیت مجازی موجود در بازار آشنا شدید، باید تصمیم بگیرید که کدام هدست متناسب با نیاز شماست. از آنجایی که مدل های مختلفی از هدست در بازار موجود است، شما گزینه های مختلفی دارید که می توانید با توجه به نیاز خود این مدل ها را خریداری کنید.

لنز و صفحه نمایش

هدست های واقعیت مجازی مجهز به یک یا دو صفحه نمایش هستند و از آنها برای نمایش محتوای واقعیت مجازی به کاربران استفاده می کنند. البته هدست های واقعیت مجازی برای گوشی های هوشمند صفحه نمایش جداگانه ای ندارند، بنابراین این هدست ها از صفحه نمایش گوشی استفاده می کنند. بسته به مدل هدفون، تعداد لنزهای آن ها نیز متفاوت است و برخی از آن ها دارای دو لنز هستند، بنابراین تصاویر نمایش داده شده با آن ها سه بعدی خواهد بود.

میدان دید

میدان دید هدست واقعیت مجازی در واقع به ناحیه ای از دنیای واقعیت مجازی اشاره دارد که می توانید در زمان واقعی آن را مشاهده کنید. در نتیجه میدان دید هر هدفون بر حسب درجه نمایش داده می شود. این بدان معناست که هر چه زاویه میدان دید بیشتر باشد، کاربر می تواند در عین حال محیط را بهتر ببیند. بسیاری از هدفون های با کیفیت موجود در بازار دارای زاویه دید 100-110 درجه هستند. عدد داده شده دقیقاً با میدان دید یک فرد برابر است. به طور کلی، میدان دید هر دو چشم انسان بین 200 تا 220 درجه است.

قیمت

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، هدست های واقعیت مجازی در سال های اخیر بسیار گران بوده اند و از این رو خرید آنها برای کاربران معمولی بسیار سنگین و گران شده است. اما این روزها قیمت این محصولات بسیار پایین آمده و با وجود تنوع بسیار زیاد، هر کاربری با توجه به بودجه خود می تواند یک هدست واقعیت مجازی ایده آل خریداری کند. البته نکته مهم در این زمینه این است که هر چه برای خرید هدست واقعیت مجازی هزینه بیشتری بپردازید، محصولی با کیفیت و با امکانات و امکانات بیشتر خریداری می کنید.

یکی از مهم ترین مواردی که هنگام خرید هدست واقعیت مجازی باید در نظر گرفته شود این است که چقدر فضای بازی دارد. به عنوان مثال، اگر هدست سیمی باشد، برای بازی به فضای بیشتری در اتاق خود نیاز خواهید داشت. هدفون‌های بی‌سیم تقریباً به فضایی مشابه هدفون‌های سیمی نیاز دارند، اما این هدفون‌ها نیازی به رایانه یا کنسول ندارند و تعدادی از محدودیت‌های حرکتی را از بین می‌برند و مشکلات مربوط به اتصال سیمی را ندارند. افرادی که فضای اضافی برای حرکت ندارند باید سمعک مناسب خریداری کنند.

تقاضا و نوع استفاده

برخی از کاربرانی که قصد خرید هدست واقعیت مجازی را دارند، سعی در خرید هدستی با قدرت پردازش بیشتر دارند. البته علاوه بر این فاکتور، کاربران می توانند معیارهای دیگری را نیز در هنگام خرید هدست در نظر بگیرند که از جمله آنها می توان به آزادی عملکرد بیشتر، نرخ به روز رسانی هدست و ... اشاره کرد. بنابراین پس از شناسایی نیازهای خود، هدستی را انتخاب کنید که از ویژگی ها پشتیبانی کند. که شما نیاز دارید

مزایا و معایب هدست های VR

در ادامه قصد داریم مزایا و معایب هدست های واقعیت مجازی را در نظر بگیریم:

مزایای:

این هدست تصاویر بهتری را در اختیار کاربران قرار می دهد که منجر به حس بهتری برای کاربر می شود و کاربر به طور کامل در دنیای مجازی احساس می کند.

امکان انجام برخی تمرینات خطرناک و عملیات شبیه سازی شده که در دنیای واقعی می تواند خطرناک باشد با استفاده از این هدست به صورت کاملا ایمن فراهم می شود و بدون به خطر انداختن جان خود یا دیگران می تواند اقدام کند. مثل پرواز با هواپیما
بسیاری از افرادی که قصد رفتن به منطقه خاصی را دارند می توانند با استفاده از هدست واقعیت مجازی تجربه حضور در آن منطقه را قبل از رفتن به منطقه احساس کنند و در صورت انطباق با میل خود می توانند برای انتخاب سفر به آن منطقه مراجعه کنند.
امروزه بسیاری از پزشکان برای درک خواص جدید هر دارو از این فناوری استفاده می کنند و با تجزیه و تحلیل عوارض این دارو می توانند به اثربخشی مصرف آن پی ببرند.

معایب:

این سیستم همچنان انعطاف چندانی ندارد و در مواجهه با برنامه های تعریف نشده نمی تواند نتایج مطلوبی را ارائه دهد. مثلاً اگر فردی در کلاس سؤالی بپرسد، به راحتی می تواند پاسخ درست را دریافت کند، اما در دنیای مجازی این فرصت برای او فراهم نمی شود.
افرادی که برای مدت طولانی از این فناوری استفاده می کنند معمولاً ممکن است به چیزهای مختلف وسواس داشته باشند.
هدست های واقعیت مجازی فناوری های گران قیمتی هستند و برای تجربه استفاده از آن ها باید مبلغ قابل توجهی را پرداخت کنید. اما در سال های اخیر ارزش آن نسبت به گذشته کاهش یافته است.
اگرچه بسیاری از افراد از این فناوری برای انجام و شبیه سازی کارهایی مانند پرواز با هواپیما استفاده می کنند، اما آموزش در دنیای واقعی با دنیای مجازی متفاوت است و عملکرد این دو قابل مقایسه نیست.
برای کسانی که می خواهند بازی های مختلف انجام دهند و دنیای مجازی را تجربه کنند، بهتر است یک هدست VR بخرند و اکنون زمان مناسبی برای خرید این هدست است. به این دلیل که قیمت هدست های واقعیت مجازی نسبت به گذشته کاهش قابل توجهی داشته و این هدست ها پیشرفت زیادی داشته اند و بسیاری از باگ ها و ایرادات آن ها برطرف شده است. پس پیشنهاد ما این است که اگر می خواهید با خرید این هدست وارد دنیای مجازی شوید، با حرکت به دنیایی جدید از تجربه ای خوش لذت ببرید.

نتیجه

در مقاله راهنمای خرید هدست واقعیت مجازی، انواع هدست های موجود در بازار به کاربران معرفی شد و ویژگی ها و ویژگی های هر یک از این هدست ها به اختصار در اختیار کاربران قرار گرفت. بسته به اینکه هر کاربر چقدر بودجه دارد، می تواند هر کدام از این هدست ها را خریداری کند. نکته این است که سیم ها قدرت پردازش بیشتری نسبت به گوش دادن به گوشی و گوشی دارند و تاخیر در آنها بسیار کم است و امروزه انتخاب انواع مختلف هدست سیمی می تواند تجربه بهتری را ارائه دهد. کاربران نسبت به انواع دیگر آیا تا به حال از گوش دادن معتبر استفاده کرده اید؟ به نظر شما کدام گوشی برای خرید بهتر است؟ دلیل شما برای انتخاب چیست؟

 

منبع: شهر سخت افزار مجله فناوری




:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : امین پارسیان
ت : چهار شنبه 19 مرداد 1401
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی